Wednesday, September 2, 2009

Marhaban ya Ramadhan.......


Bersabda Rasulullah S.A.W :

"Pada malam pertama bulan Ramadhan diikatlah semua syaitan dan jin dan ditutupilah semua pintu-pintu neraka serta tidak dibuka satu pu darinya. Dan dibukakanlah pintu-pintu syurga serta tidak ditutuplah satu pun darinya. Maka berserulah penyeru : Wahai orang yang melakukan kebaikan hampirilah kamu, wahai orang yang melakukan kejahatan undurlah kamu. dan sesungguhnya Allah mempunyai ahli neraka yang dibebaskan dan sedemikian itu berlaku pada setiap malam (Ramadhan)"

(Hadith riwayat at-Tarmizi dan Ibnu Majah dari Abu Hurairah r.a)

Marilah kita bersama-sama menghidupkan Ramadhan kali, dengan memperbanyakkan amal ibadat dan mengimarahkan rumah-rumah Allah. Teruskan menyokong program-program yang telah diatur oleh Biro Agama dan Kerohanian sepanjang Ramadhan ini. Hayya Tarawih Hayya Tadarus.
Semoga kita beroleh rahmat berterusan daripada-Nya.


3 comments:

Anonymous said...

Salam ramadhan.. Ya, sama2 kita join aktiviti2 yg dianjukan biro agama ya.. erm.. isnin ni ada nasyid.. apa kata kelas OUM join?

Musafarudin said...

To Anonymous,
Terima kasih atas info yang diberikan. Ntah boleh join ka x. Sebab 'taiko2' nya ada yang terlibat dengan nasyid IPGM hu3. Boleh jugak Anonymous panjangkan kepada pelajar-pelajar baru untuk melibatkan mereka. Pengukuhan Asas Perguruan Mesti dibentuk Melalui Program Persediaan yang Berkesan. Tq.

peche said...

dah raya dah...hohoho