Saturday, May 7, 2011

Majlis Pertunangan (1 Mei 2011)

Salam. Lama dah rasanya tak update blog ni. Mak yam yang dok dalam ladang sawit pun dah canggih update blog pakai blackberry hu3. Fuuuhhh kalu tengik tajuk post macam den ja yang bertunang hahahaha.Selalunya post pasal aktiviti sekolah. Kali ni nak post pasal family plak.


Pada 1 Mei yang lalu (baik kita mulakan karangan penulisan sekarang) sepupu den (kami panggil Along) telah melangsungkan majlis pertunangannya dengan gadis Ayer Itam, Penang. Sepupu ni sebelah mak (mak dia adik mak den). Gadis pilihan adalah campuran Melayu dan Mami Penang hu2. Jamuan makan diorang pun ada dalca baeeeekkk punya hu3. Ayah Along ni den panggil Pakcik Kadir dan maknya den panggil Acik Siti. Ini pertunangan pertama anak diorang. Paklong Hamdan dari Trolak mengetuai rombongan untuk pantun memantun hu3.


Selalunya Pakcik Kadir ni kalu hantar anak buah bertunang, dia antara yang paling kuat menyakat dan mengusik anak buah yang bertunang. Kali ni dia plak kena sakat dengan den hahahaha. Dia siap kata lagi "Tu le, skarang sampai kat kite, baru pening kepale. Tak senang duduk pakcik dibuatnye. Rase macam nak cepat-cepat kelua je waktu Paklong nak mule majlis tu". Hahahaha



Ketibaan rombongan lelaki


Sepupu (Along) dan Pakcik Kadir (pakai kopiah putih)


Den dan Along


Abg Lan dan Ijan (sepupu)

Paklong Hamdan memulakan bicara

Sebahagian hantaran daripada pihak lelaki


Mak di sebalik tiang hu3



Along menyembunyikan nervous sambil memicit -micit tisu dan menghentam segelas air sirap hu3


2 comments:

nur_aniy said...

Assalamualaikum mantan senior..

Abg senior bl lg nk btunang?

Semoga bjaya di alam kerjaya..

Doakan adik2 seniormu di Kgau ni..

_Vu-JiE_ said...

HAHAHAHA aku pakai blackberry cap ayam ja lah.
Aku nervous suda tadi ingatkan ko yang bertunang HAHAHAH.